Storing bij toeleverancier BT op vrijdag 19 januari 2018
Door een storing bij onze toeleverancier British Telecom (BT) was er van vrijdag 19-01-2018 10:48 uur tot zaterdag 20-01-2018 1:16 uur geen inkomend verkeer mogelijk. Er zijn geen problemen met uitgaand verkeer geweest, doordat wij voor uitgaande gesprekken meerdere mogelijkheden gebruiken en wij snel hebben kunnen “switchen” naar een alternatieve mogelijkheid. In Nederland is het helaas niet mogelijk om dit ook voor inkomend verkeer te doen.
Omdat het GIS-netwerk zelf geen uitval had, konden daarnaast alle klanten op het platform wel gewoon met elkaar bellen en konden collega’s onderling ook gewoon telefonisch contact hebben.
Oorzaak storing
Onze toeleverancier BT heeft normaal gesproken twee “fiber kabel routes” naar Nederland om alle gesprekken te verwerken. Dit is een redundant systeem, waarbij bij uitval van de ene route, de andere route het naadloos kan overnemen. Door een vervelend toeval waren er bij beide routes – die honderden kilometers van elkaar af liggen – problemen.
Van BT begrepen wij dat bij de route vanaf Duitsland de kabels bij Arnhem beschadigd zijn geraakt door werkzaamheden door derden waarbij heipalen recht door de kabels zijn geslagen. Ook bij de route vanaf Frankrijk zijn door bouwwerkzaamheden de kabels onherstelbaar beschadigd. Om de storing op te lossen moesten er door BT nieuwe kanalen en vezels geplaatst worden.
Vragen en reacties
Wij realiseren ons dat onze partners en eindklanten hiervan veel hinder hebben ondervonden. Door deze storing waarvan de oorzaak buiten onze macht ligt, hebben we niet de kwaliteit in dienstverlening kunnen leveren die wij nastreven. Dit vinden wij ontzettend vervelend en wij betreuren dit dan ook ten zeerste.
Onze toeleverancier BT heeft een uitstekende reputatie en bestuurt een aanzienlijk deel van de Europese markt. Wij werken al 8 jaar naar volle tevredenheid en zonder noemenswaardige storingen met BT samen en weten daarom dat zij met man en macht hebben gewerkt om dit probleem te verhelpen.
Wel zullen wij naar aanleiding van dit incident met BT in gesprek treden hoe zij in de toekomst dergelijke gevolgen gaan voorkomen. Hierover houden wij je op de hoogte.
Mocht je nog vragen hebben, neem dan vooral contact met ons op.
Historie:
Door een storing bij onze toeleverancier is er op dit moment geen inkomend verkeer mogelijk. Er zijn geen problemen met uitgaand verkeer. De storing ligt buiten ons platform, de toeleverancier werkt hard aan een oplossing. We houden je op de hoogte zodra wij meer horen.
Lees meer